Rüveyda Sadak

Anlamı Çok Bir Nesne İmiş!

Rüveyda Sadak

Isıtılıp asla güncel çelişkide değişmeyen bir konu sabitliğinde, aynı konudan bahsediliyor… Tekrarla… ‘Başörtüsü’nden başka ne olabilirdi, değil mi? Sanılır ki Gazze sorunuyla malum sebepli küreselde, Dünya harikaları yaşıyor ki ancak bu kadar bir bilinmezlik tabiriyle değer ifadesi olabilirdi. Dönem, yüzyılların gelişmiş hiyerarşisi içinde şimdiye ve geleceğe motive olunmuş derken, ileriye yönelmeyip geçmişlere uyumun anlamı ne kadar doğru (!) olabilirdi ve ayrıca hakaret gereksinimi noktasında, amaç ve sebep ne idi? Evet, bu bir islamofobi alışkanlığı ve bunun ne nostaljiyle ve ne de eğitim kavramıyla bir ilgisi olabilir. Sekülerin, günümüz doğrusuyla aslında bir yanlış anlamadan ibaret olduğu gerçeğini biliyor olmak, toplumca doğru bir mental olmalı. Halbuki her fırsatta başörtüsünü manipüle ederek, yapılan hakaretleri haklı hale getirmek, ters yönde etkiyle toplumsal bir kanıksamaya imkân oluşturdu. Cümlelerin kelimelerle sadeleştirilip özetini ifade etmek, sözde entelijansiya geleneği ise söze ne gerek nitekim rahatsızlık belirten hoşgörünün (!) göstermiş olduğu tevazu da böyle bir kapsamı ifade ediyor olmalı. Bu bir değer karşılığı ise gereğinden fazla itibar görmüş olmalı ki islamofobinin aktif senfonisi böylece bir koroyu andırıyor. Mesela her türü çokça bilinen filmler vardır. Dram, komedi, aksiyon gibi. Aksiyon gerçeğinin ve filmlere özgü olup yine filmlerden doğaçlama olduğunun açıklanmasına gerek yoktur. Başörtü ile korkunç kavramını harmanlayan cümleyi daraltmak; mevcut coğrafyanın dini hassasiyeti ve gelenekseli kapsamında, kutsalı görmezden gelmek değilse sosyalin, medya referanslı çeşitli konularda olağanüstü (!) bilgilendirmeleri için komedi ile aksiyon kavramlarını karıştırmamak, yerinde bir kullanım değil midir? Hem başörtüsü, nesne itibariyle demonize edilen, aksiyon temalı bir figür değil ki neden bir mübalağa gereği duyulur? Başörtüsüne dair anlamı belirleyen oldukça fazla kavram var imiş meğer! Aslında gündem olmayan bu sebep bu sonuç ilgisi, alışkanlıkların değişmedikçe bir rutine dönüştüğünü açıklıyor. Oldukça sıradan ve olmadığında ise boşluğu belirgin konuyu, sürekli gündeme yerleştirmek çabası için de ayrıca tebrikler (!) böylece bilgilenildi, minnettar (!) olmak için başka sebep var mı? Söz konusu mevzu, muhabbet belirlemek açısından ne komik idi, ne dikkati gereksiz yere yoğunlaştırma çabası ne de gündem içi bir konjonktür olabilirdi. Bu sadece sebebi, sebepsiz herhangi bir monolog olabilirdi. Ayrıca sebep merak edilmiyor çünkü bu artık alışılan bir muhabbete dönüştü. Küresel; hangi çağda, hangi yüzyılda ve hangi düzeyde bulunuyor? Yıl 2024 itibariyle durup bir ölçmek gerekirdi. Doğru mu normal yoksa yanlış mı gereksizdir. Nitekim şimdiye kadar doğrunun yanlış olduğu hâlâ görülmedi.

Yazarın Diğer Yazıları