Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren karar! Ehliyet yenilemede yeni dönem
Türkiye'de ehliyet sistemiyle ilgili hazırlanan yeni düzenleme ile 65 yaş üstü sürücülerin 3, 80 yaş üstünün ise 2 yılda bir sağlık kontrolünden geçerek ehliyet yenilemesi zorunlu hale geliyor. Amaç trafik güvenliğini artırmak.
65 YAŞ ÜSTÜ 3 YILDA BİR, 80 YAŞ ÜSTÜ 2 YILDA BİR EHLİYETLERİNİ YENİLEYECEK
Yeni uygulamayla birlikte 65 yaşını geçen sürücüler her 3 yılda bir, 80 yaş üstü sürücüler ise her 2 yılda bir sağlık raporu alarak sürücü belgelerini yenileyecek.
AMAÇ TRAFİK GÜVENLİĞİ
Düzenlemenin temel hedefinin hem sürücülerin hem de trafikteki diğer vatandaşların güvenliğini artırmak olduğu belirtiliyor. Özellikle yaş ilerledikçe refleks, görme ve sağlık durumlarında oluşabilecek değişimlerin trafik riskini artırabileceği değerlendiriliyor. Yetkililer, düzenlemenin yaşlı sürücülerin trafikten tamamen çekilmesi anlamına gelmediğini, sağlık durumlarının düzenli şekilde takip edilmesini amaçladığını ifade ediyor.