8 yaşındaki çocuğa köpek saldırdı
Şanlıurfa'nın Viranşehir ilçesinde 8 yaşındaki Abdulkadir Sarık'ın sahipsiz köpeklerin saldırısına uğraması üzerine İçişleri Bakanlığı harekete geçti. Bakan Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla olayla ilgili Mülkiye Müfettişi görevlendirildiği açıklandı.
Olay, Şanlıurfa ili Viranşehir ilçesi Ayaklı Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, 8 yaşındaki Abdulkadir Sarık, sahipsiz köpeklerin saldırısına uğrayarak yaralandı. Saldırı sonucu yaralanan çocuğun hastanede tedavisinin ardından taburcu edildiği öğrenildi.
İçişleri Bakanlığı, konuya ilişkin yaptığı basın açıklamasında, olayın derin üzüntüyle karşılandığını ve sürecin yakından takip edildiğini bildirdi. Açıklamada, sahipsiz sokak hayvanlarına yönelik mevcut mevzuat hükümlerinin yereldeki uygulanmasının denetlenmesi, uygulamada yaşanan aksaklıkların ve ihmal iddialarının tüm yönleriyle incelenmesi amacıyla İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla bir Mülkiye Müfettişi görevlendirildiği belirtildi.
SÜREÇ TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLECEK
Bakanlık açıklamasında, kamuoyunun huzur ve güvenliği ile çocukların emniyetinin sağlanması amacıyla sürecin titizlikle yürütüleceği vurgulandı. İnceleme sonucunda elde edilecek bulgular doğrultusunda gerekli adımların kararlılıkla atılacağı ifade edildi.
Açıklamada ayrıca, saldırı sonucu yaralanan 8 yaşındaki Abdulkadir Sarık'a ve ailesine geçmiş olsun dilekleri iletildi. Yetkililer, sahipsiz hayvanlar konusunda gerekli tedbirlerin alınması için çalışmaların sürdürüleceğini belirtti.