Tapu'da yeni dönem!
Ev, arsa ve iş yeri alım satımlarında dolandırıcılık ve sahteciliğin önüne geçilmesi amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu kullanım tarihi ertelendi. Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz olarak belirlenen tarihi 1 Ekim 2026'ya öteledi.
Daha önce yapılan düzenlemeye göre, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren konut, arsa ve diğer taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT yoluyla yapılması halinde işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacaktı. Bu uygulamayla birlikte satış bedelinin güvenli bir şekilde aktarılması ve tapu devri tamamlanmadan paranın satıcıya geçmemesi hedefleniyordu.
Bakanlık yetkilileri, sistem sayesinde hem alıcı hem de satıcının güvenliğinin artırılacağını, kayıt dışı işlemlerin azaltılacağını ve tapu işlemlerinde daha şeffaf bir ödeme sürecinin oluşturulacağını vurguladı. 1 Ekim 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında ödeme işlemlerinin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale gelecek.