Şeker ve tatlandırıcı içeren ürünlerde yeni etiketleme dönemi

Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicilerin gıda ürünlerinin içeriği hakkında daha açık ve anlaşılır şekilde bilgi sahibi olabilmesi amacıyla etiketleme kurallarında yeni düzenlemeler hayata geçirdi.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Türk Gıda Kodeksi kapsamında yapılan değişikliklerle şeker veya tatlandırıcı içeren tüm ürünlerde bu bilgilerin ambalaj üzerinde diğer içerik bilgilerinden ayrı ve tüketicinin kolaylıkla görebileceği şekilde belirtilmesinin zorunlu hale getirildiği bildirildi.

Düzenlemenin, tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin içeriğini daha bilinçli değerlendirebilmelerine katkı sağlaması amaçlanıyor. Yeni uygulama kapsamında ürün ambalajlarında şeker ve tatlandırıcı kullanımına ilişkin bilgiler daha görünür şekilde yer alacak.

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda etiketlerinde şeffaflığın artırılması ve tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi amacıyla çalışmaların sürdüğünü belirterek, vatandaşların ne tükettiklerini bilmesinin en doğal hakları olduğunu vurguladı.