Sağlık Bakanlığı duyurdu: 3 Türk vatandaşı karantinaya alınacak

Sağlık Bakanlığı, uluslararası bir yolcu gemisinde bulunan 3 Türk vatandaşının hantavirüs şüphesi kapsamında yarın Türkiye'ye getirileceği, ülkeye girişlerinin ardından karantinaya alınacakları bildirildi.

Sağlık Bakanlığı, uluslararası bir seyahat gemisinde bulunan 3 Türk vatandaşının sağlık durumlarının, hantavirüs şüphesi kapsamında uluslararası sağlık otoriteleriyle koordineli şekilde yakından takip edildiğini açıkladı.

Bakanlıktan yapılan bilgilendirmede, vatandaşlarda şu ana kadar herhangi bir hantavirüs kaynaklı hastalık belirtisi ya da semptomuna rastlanmadığı ifade edildi. Sürecin, olası bulaşıcı hastalık riskine karşı sağlık ekipleri tarafından düzenli kontrol altında tutulduğu kaydedildi.

Açıklamada, söz konusu 3 vatandaşın yarın Türkiye’ye getirileceği belirtilirken, ülkeye girişlerinin ardından olası viral enfeksiyon riskine karşı karantina altına alınacakları ve tüm sağlık süreçlerinin Sağlık Bakanlığı ekiplerince titizlikle yürütüleceği vurgulandı.