Elazığ Valiliği: Kaçak yapılara yıkım ve 5,7 milyon TL ceza

Elazığ Valiliği, merkeze bağlı Gölardı Köyü'ndeki mera alanlarının işgal edildiğine ilişkin basında yer alan haberler üzerine harekete geçti. Yapılan incelemelerde 88 parsel hakkında işlem yapıldığı, 5 parsele ilişkin soruşturmanın sürdüğü, kaçak yapılara ise toplam 5.7 milyon lira idari para cezası kesilerek yıkım kararı alındığı bildirildi.

Haberin Özeti

  • Elazığ Valiliği, Gölardı Köyü'ndeki mera işgali haberleri üzerine 2013-2026 yılları arasında 88 parsel hakkında yasal işlem başlattı.
  • 5 ayrı parselde tespit edilen kaçak yapılar için 5.777.134,52 TL idari para cezası kesilip ruhsat alınmamasıyla yıkım kararı verildi.
  • Valilik, 5 parseldeki mera müdahalelerine yönelik soruşturmaların sürdüğünü ve kaçak yapılaşmaya karşı kararlı mücadelenin süreceğini belirtti.

Elazığ Valiliği tarafından yapılan açıklamada, ‘’İlimiz basınında yer alan, Merkez Gölardı Köyü mera alanlarının işgal edildiğine ilişkin haberler üzerine, Valimiz Sayın Numan HATİPOĞLU 'nun talimatları doğrultusunda gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılmıştır.

Yapılan incelemelerde, Gölardı Köyü'nde 2013-2026 yılları arasında 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun kapsamında toplam 88 parsel hakkında işlem tesis edildiği tespit edilmiştir. Söz konusu parsellerden mera, yol ve köy ortak kullanım alanlarına müdahalede bulunan kişiler hakkında Valiliğimizce gerekli idari işlemler uygulanmış, ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur.

Bunun yanı sıra, hâlen 5 parselde mera alanlarına müdahale edildiğine yönelik şikâyetler kapsamında 3091 sayılı Kanun çerçevesindeki inceleme ve işlemler titizlikle sürdürülmektedir.

Öte yandan, İl Özel İdaremiz tarafından 2026 yılı içerisinde 5 ayrı parselde tespit edilen kaçak yapılarla ilgili tutanak düzenlenmiş ve ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda toplam 5.777.134,52 TL idari para cezası uygulanmıştır.

Cezaların tebliğinin ardından yapı sahiplerine, mevzuat gereğince yapı ruhsatı almaları için bir aylık süre tanınmıştır. Verilen süre içerisinde ruhsat alınmaması nedeniyle söz konusu kaçak yapıların tamamı hakkında İl Encümeni tarafından yıkım kararı alınmış; kararlar yapı sahiplerine ve İlgili Tapu Müdürlüğüne bildirilmiştir.

Devletimizin hüküm ve tasarrufu altında bulunan mera, yaylak, kışlak, yol ve diğer kamu taşınmazlarının korunması konusunda ilimiz genelinde kararlılıkla çalışmalar yürütülmekte olup, bu alanlara yönelik her türlü işgal ve kaçak yapılaşmaya karşı mücadelemiz tavizsiz şekilde devam edecektir.

Bu vesileyle köy muhtarlarımızın, sorumluluk alanlarında meydana gelebilecek kaçak yapılaşmaları ve kamu taşınmazlarına yönelik müdahaleleri gecikmeksizin güvenlik birimlerine veya Valiliğimize bildirmeleri büyük önem taşımaktadır'' İfadelerine yer verildi.

Elazığ Valiliği: Kaçak yapılara yıkım ve 5,7 milyon TL ceza