Elazığ'da 42 yıllık emek koridorlarda hayat buldu: Öğrencilerine tarihi armağan
Elazığ'da 42 yıldır hayatını öğrencilere adayan Öğretim Görevlisi Recep Bağcı, iletişim teknolojilerinin geçmişten günümüze yolculuğunu gözler önüne seren bir müze kurdu. Koridorlarda sergilenen cihazlar, ziyaretçileri adeta 500 yıl öncesine götürüyor.
Elazığ'da 1984 yılında Fırat Üniversitesi bünyesine katılan ve 1998'de İletişim Fakültesi'nin kurulmasında yer alan Öğretim Görevlisi Recep Bağcı (65), 42 yıllık eğitim öğretim hayatında yüzlerce öğrenci yetiştirdi. İletişim teknolojileri dersini alan öğrencilerine tarihi bir perspektif kazandırmak isteyen Bağcı, geçmişten günümüze kullanılan iletişim cihazlarını bir araya getirerek "İletişim Müzesi" kurdu.
Bağcı, kendi envanterinde bulunan cihazların yanı sıra yakınlarına ve kentte yaşayan vatandaşlara ulaşarak evlerinde kullanmadıkları eski iletişim cihazlarını kendilerine getirmelerini rica etti. Toplanan cihazlar önce depoda muhafaza edilerek koruma altına alındı. Ardından Cumhuriyet'in 100'üncü ve Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin 25'inci kuruluş yılında hayalini kurduğu müzeyi açtı.