Elazığ'da arpa hasadı başladı ama çiftçi memnun değil
Elazığ'da güney cepheli arazilerde arpa hasadı başladı. Ancak aşırı yağışlar ve tarlalardaki yaban otları nedeniyle çiftçiler bekledikleri verimi alamadı. 'Geçen seneyi yakalarsak ne mutlu bize' diyen çiftçiler, zorlu mesaiyle ürünlerini topluyor.
AŞIRI YAĞIŞLAR VE YABAN OTLARI REKOLTEYİ DÜŞÜRDÜ
Bu sene etkili olan yağışlar sonrası verimin yüksek olmasını bekleyen çiftçiler, ekili alanlarda çıkan otların yoğun olmasından dolayı rekoltede kayıp yaşadıklarını belirtti. Yılın ilk arpa hasadının başladığını aktaran çiftçi Ahmet Gündüz, yaşadıkları sıkıntıları dile getirdi.
Gündüz, "Aşırı yağışlardan dolayı verimde düşüklük var. Geçen seneye oranla rekolteyi daha fazla bekliyorduk fakat geçen seneyi tutmadı. Benim yaklaşık 400 dönüm arazim var. 2 gündür arpanın hasadına başladım. Aşağı alan iyiydi fakat üst tarafta bulunan alanda otlardan dolayı sıkıntımız var" dedi.